Logo Nasi Goreng Kebuli 929 - Download Vector

Nasi kebuli is an Indonesian variation of pilaf. It consists of rice cooked in goat meat broth, goat milk, and clarified butter (most often ghee). It is popular among the Arab community in Indonesia and Betawi people in Jakarta. Nasi kebuli was influenced by Arab culture and its origin can be traced to Middle eastern cuisine, especially Yemeni Arabian influence (mandi rice or kabsa), Indian cuisine influence (biryani rice), and Afghan influence (kabuli palaw).

In Betawi culture, nasi kebuli is usually served during Islamic religious festivities, such as Eid al-Fitr, Eid al-Adha or Mawlid. Outside Jakarta, nasi kebuli is mainly popular in regions with significant population of Arab Indonesians, such as West Java, Banten, Surakarta, Surabaya, Gresik and Banyuwangi.
Nasi kebuli merupakan variasi Indonesia dari plov. Ini terdiri dari nasi yang dimasak dengan kaldu daging kambing, susu kambing, dan mentega murni (paling sering minyak samin). Ini populer di kalangan masyarakat Arab di Indonesia dan orang Betawi di Jakarta. Nasi kebuli dipengaruhi oleh budaya Arab dan asal muasalnya dapat ditelusuri dari masakan Timur Tengah, terutama pengaruh Arab Yaman (nasi mandi dan nasi kabsah), pengaruh masakan India (nasi biryani), dan pengaruh masakan Afganistan (nasi Afghan).

Dalam budaya Betawi, nasi kebuli biasanya disajikan pada hari-hari besar agama Islam, seperti Idulfitri, Iduladha atau Maulid Nabi Muhammad. Di luar Jakarta, nasi kebuli terutama populer di daerah dengan populasi Arab–Indonesia yang signifikan, seperti Jawa Barat, Banten, Surakarta, Surabaya, Gresik, dan Banyuwangi.
Logo Nasi Goreng Kebuli 929
Download Logo Nasi Goreng Kebuli 929.
Download vector logo, download ai, eps, PNG HD.

See All Logos..! Click Me..!

 Donate  Profile

Terima kasih telah memilih kami sebagai sumber Logo untuk kebutuhan anda.
Jika ada Link yang eror atau tidak berfungsi, harap hubungu admin. Kalian bisa isi Contact Form di sebelah kanan untuk memberitahukan admin atau melalui email: tin.oz.ser.vice@gmail.com.
Kami menyediakan Logo vector dari logo umum dan logo pribadi. Jika diantara kalian ada yang memiliki logo tetapi masih dalam mode Bitmap (image), kalian bisa menghubungi admin untuk membuat logo menjadi vector yang High Definition.
Terima kasih dan salam luar biasa.
Thank you for choosing us as a Logo source for your needs.
If there is a link that is error or doesn't work, please contact the admin. You can fill in the Contact Form on the right to notify the admin or email me: tin.oz.ser.vice@gmail.com.
We provide Logo vector from general logos and private logos. If any of you have a logo but it's still in Bitmap (image) mode, you can contact the admin to make the logo a High Definition vector.
Thanks and great regards.
Tag
#free #vector #download #gratis #ai #eps #cdr #logo #graphic #Illustrator #coreldraw #adobe #path #line #png #HD #4k
Share:

Post a Comment

Copyright © Wispy Download. Designed by OddThemes