Logo Garuda Indonesia - Download Vector

Garuda Indonesia is the flag carrier of Indonesia, headquartered at Soekarno–Hatta International Airport. A successor of KLM Interinsulair Bedrijf, it is a member of SkyTeam and the second-largest airline of Indonesia after Lion Air, operating scheduled flights to a number of destinations across Asia, Europe, and Australia from its hubs, focus cities, as well as other cities for Hajj. It is the only Indonesian airline that flies to the European airspace.

At its peak from the late 1980s to the mid-1990s, Garuda operated an extensive network of flights all over the world, with regularly scheduled services to Adelaide, Cairo, Fukuoka, Johannesburg, Los Angeles, Paris, Rome and other cities in Europe, Australia and Asia. In the late 1990s and early 2000s, a series of financial and operational difficulties hit the airline hard, causing it to drastically cut back services. In 2009, the airline undertook a five-year modernization plan known as the Quantum Leap, which overhauled the airline's brand, livery, logo and uniforms, as well as newer, more modern fleet and facilities and a renewed focus on international markets, and earning the airline awards such as Most Improved Airline, 5-Star Airline, and World's Best Cabin Crew by Skytrax.

The airline also operated a budget subsidiary, Citilink, which provided low-cost flights to multiple Indonesian destinations and was spun-off in 2012. In November 2018, the airline took over operations as well as financial management of Sriwijaya Air by a cooperation agreement (KSO); this expired in December 2019.
PT Garuda Indonesia (Persero), Tbk. atau dikenal sebagai Garuda Indonesia adalah Maskapai penerbangan nasional Indonesia yang berkantor pusat di Bandar udara Internasional Soekarno–Hatta. Maskapai ini adalah suksesor dari KLM Interinsulair Bedrijf. Garuda Indonesia merupakan anggota SkyTeam satu satunya di Indonesia dan Maskapai Terbesar kedua di Indonesia setelah Lion Air. Garuda Indonesia mengoperasikan penerbangan berjadwal ke sejumlah destinasi meliputi Benua Asia, Eropa, dan Australia dari Jakarta, serta kota fokus, maupun kota lain untuk penerbangan Haji. Maskapai ini adalah satu-satunya maskapai dari Indonesia yang terbang ke wilayah Eropa dan Oseania. Maskapai ini juga pernah terbang ke wilayah Amerika hingga akhir 1990an.

Pada puncak akhir 1980-an hingga pertengahan tahun 1990-an, Garuda mengoperasikan ke sejumlah jaringan penerbangan yang luas di seluruh dunia, dengan layanan terjadwal secara teratur ke Adelaide, Cairo, Fukuoka, Johannesburg, Los Angeles, Paris, Roma dan kota lainnya di Eropa, Asia dan Australia. Pada akhir 1990-an dan awal 2000-an, terjadi krisis keuangan dan sistem operasional yang menghantam maskapai dengan keras, menyebabkan Garuda Indonesia memangkas layanan secara drastis. Pada tahun 2009, maskapai melakukan rencana modernisasi lima tahun yang dikenal sebagai Quantum Leap, yakni dimana program Emirsyah Satar yang merombak segalanya mulai dari bentuk, corak, logo dan seragam maskapai, serta armada dan fasilitas yang lebih baru dan lebih modern serta fokus baru pada pasar internasional, dan berhasil mendapatkan penghargaan maskapai seperti Most Improved Airline, 5-Star Airline, dan World's Best Cabin Crew juga didapatkan pada ajang penghargaan Internasional, Skytrax.

Maskapai ini juga mengoperasikan anak perusahaan berbiaya rendah, Citilink, yang menyediakan penerbangan murah ke beberapa tujuan Indonesia dan berdiri sendiri pada tahun 2012. Pada November 2018, maskapai mengambil alih operasi serta pengelolaan keuangan Sriwijaya Air melalui perjanjian Kerjasama operasional (KSO) Kerjasama ini berakhir pada Desember tahun 2019.
Logo Garuda Indonesia
Download Logo Garuda Indonesia.
Download vector logo, download ai, eps, PNG HD.

See All Logos..! Click Me..!

 Donate  Profile

Terima kasih telah memilih kami sebagai sumber Logo untuk kebutuhan anda.
Jika ada Link yang eror atau tidak berfungsi, harap hubungu admin. Kalian bisa isi Contact Form di sebelah kanan untuk memberitahukan admin atau melalui email: tin.oz.ser.vice@gmail.com.
Kami menyediakan Logo vector dari logo umum dan logo pribadi. Jika diantara kalian ada yang memiliki logo tetapi masih dalam mode Bitmap (image), kalian bisa menghubungi admin untuk membuat logo menjadi vector yang High Definition.
Terima kasih dan salam luar biasa.
Thank you for choosing us as a Logo source for your needs.
If there is a link that is error or doesn't work, please contact the admin. You can fill in the Contact Form on the right to notify the admin or email me: tin.oz.ser.vice@gmail.com.
We provide Logo vector from general logos and private logos. If any of you have a logo but it's still in Bitmap (image) mode, you can contact the admin to make the logo a High Definition vector.
Thanks and great regards.
Tag
#free #vector #download #gratis #ai #eps #cdr #logo #graphic #Illustrator #coreldraw #adobe #path #line #png #HD #4k
Share:

Post a Comment

Copyright © Wispy Download. Designed by OddThemes